Tuesday, October 26, 2010

SaLam PerKEnalan..

Assalamualaikum..Salam sejahtera ke atas kamu..

Sekian lama buka account, first time nak post something.. maaf la, saya pemalu orgnye.. selamat bertandang ke blog saya.. jika mata tidak enak memandang suasana blog ini, mf ye.. x sempat nak touch up lebih.. bukan tak sempat kadang2 tu , cuma takut gian (ketagih) meng 'explore'.. saya kalau dah jumpe benda menarik, gajah kat sebelah pon x perasan.. :)

Lagi satu, kalau bace ayat saya kalian kene rajin ulang.. sebabnya, ayat saya suke tonggang terbalik.. tengoklah ayat kat atas, baris ke lima.. (bukan tak sempat kadang2 tu), bukan ke sepatutnye (kadang2 tu bukan tak sempat).. Erm.. bagus jugak wujudnya blog ni, mengajar diri utk perbetulkan bahasa.. maklumlah, saya budak math, buat esaiment pakai simbol dan huruf2 je.. cume subjek U, selalu buat in group.. sahabat sy yg selalu dok perbetul ayat.. hehe.. Lagi satu ayat saya suka belok jauh2.. sebab tu pernah terpilih utk wakil sekolah pegi kursus buat cerpen.. cikgu kate sebab ayat saya suke pusing-pusing.. tambah2 sy ni pemalu, kalau nak mintak sesuatu @ menegur org, kompem 'pergi perlis dulu baru patah balik Johor'.. hehe, mak saya selalu terkena.. kesian die..


Tak tahu nak taip apa, jd sy cite sikiiit je pasal sy walaupun x dipinta..
Nama diberi Aisyah.. sy lahir tahun 19**, tahun di mana penyanyi Aishah tengah top.. walaupun nama diberi disebabkan artis time tu, tapi sy sangat sangat sangat dan sangat tak suke menyanyi.. kalau ada org yang suruh saya nyanyi, rasanya macm nak kerat orang tu.. :p

Tapi, moga-moga dapat tempias ada sifat seperti permata hati Rasulallah s.a.w iaitu Saidatina A'isyah.. kaya dengan ilmu dan akhlak yang tinggi.. Insyaallah.. Moga hadirnya sy dalam blog ini ada manfaat walau sedikit kpd kalian.. Cuma, amaran: jgn terlalu percaya gaya bahsa sy jika nak buat contoh jawab exam Bahasa Melayu SPM. Espcially anak muridku , BM cikgu 3B je masa SPM.. (berfikiran ke depan sikit.. almaklum, baru terbaca prinsip ni "Begin with the end in mind".. ).. hehe

Sekian dahulu..

salam ukhwah..

No comments:

Post a Comment